Bestulen.

Efter en stressig förmiddag skulle jag ta familjebilen och åka till Degerfors för att lämna en julklapp till de på jobbet (Degerfors Trafikskola). Glad var jag när jag kom fram till bilen och såg att den bara var halvt täckt med frost. Men mitt i denna lycka upptäcker jag att vindrutetorkarna är borta. Jag hade alltså blivit bestulen! Först blev jag lite trött och tänkte något i stil med: Va fan är allas problem, varför händer detta mig! Men jag lugnade snabbt ner mig då jag insåg att det var väldigt synd om denna tjuv, tänk va ledsen han/hon ska ha varit när han/hon (om han/hon nu gjorde det) satte på vindrutetorkarna och insåg att den på höger sida var helt ur funktion och den på förarsidan var under all kritik. Han eller hon kan inte ha varit helt nöjd med sitt byte. Nej, länge har mina medresenärer påpekat att jag måste byta vindrutetorkare vilket jag givietvis förstått själv, men vem vill lägga pengar på det, när man kan köpa en glittrig liten party-topp för pengarna? Inte jag iallafall. Men idag blev jag helt enkelt så illa tvungen att göra detta. Jag åkte då till Mekonomen och frågade ifall de hade några vindrutetorkare och det hade de. Då frågade karln vilken årsmodell jag har på bilen. Ingen aning men den står där ute sa jag och karln följde snällt med ut och kollade. Sedan betalde jag vindrutetorkarna, gjorde ett taktiskt val och frågade om han trodde att det fanns någon som hellst chans att jag skulle lyckas få på de nya på egen hand. Nej, men jag kan hjälpa dig svarade han. Gött, tänkte jag och så följde han med ut och satte på dem. Sådana försäljare gillar ju jag, de som förstår vad ordet service innebär. Guldstjärna till karlarna på Mekonomen. Jag får även passa på att tacka tjuven som nu gjort att jag återigen kan se genom rutan.

Det var bra så.
Majsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0