Den kan skrapa rutor den.

Jag har märkt att många i min omgivning blivit extra lyckliga nu när snön ligger på backen och det är riktigt vinterväder ute. Korta stunder kan jag dela denna glädje men för det mesta tycker jag att det är ganska jobbigt, här kommer en utav många anledningar till varför jag känner så:

Idag kl 06.40 skulle jag som många gånger förr ta bilen till busstation (ja, det är höjden av lathet, jag vet). När jag kom till bilen var den givetvis full av snö och frost. Som tur var hade jag varit duktig kvällen innan och satt på mitt fina silvriga frostskydd på framrutan så endast fem rutor behövde skrapas. Det är väldigt kallt och jobbigt att skrapa rutor kl 06.30 på morgonen men för en gångs skull hade jag planerat att det skulle ta lite tid och gått upp några minuter tidigare för att slippa stressa, bli tvungen att felparkera och få det hårda straffet parkeringsböter. Lycklig var jag när jag nästan först av alla gick på bussen, satte mig på den bästa platsen, bältade mig och satte i-poden i öronen. Ungefär lika lycklig var jag när jag satt på bussen påväg hem igen. Inte anade jag då, att bilen återigen skulle vara fylld av frost, denna gång både på utsidan och insidan. Jag skrapade rutorna på utsidan så fort jag bara kunde och funderade under tiden på hur fan det hade lyckats komma frost på hela insidan av bilen. Med en tung duns satte jag mig i förarsätet och började irriterat skrapa framrutan inifrån. De som känner mig väl förstår nog att det var hög grad av irritation i min kropp vid detta tillfälle. Men hör och häpna, plötsligt mitt i all irritation börjar jag asgarva. Då kan man ju fråga sig varför jag gjorde det. Jo för att det är inte det lättaste att skrapa en bil inifrån, ratten är ivägen och lat som jag är orkade jag inte flytta mig från förarsätet till shotgun så det va ju inte långt ifrån att jag fick en rejäl sträckning i ryggen inte. När alla hånflinande gick förbi insåg jag hur otroligt roligt detta projekt måste sett ut. Känslan av att vara i en sån där snökula av glas gjorde inte saken tråkigare. Tillsist vill jag bara fråga om jag är den enda som lyckas få frost på insidan bilen och varför detta drabbar mig? Vad gör jag för fel!? Jag och familjebilen är tacksamma för alla tips vi kan få.

Det var bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0