Frisörer.

Ikväll eller alldeles för tidigt imorgon bitti åker jag hem till mitt kära Gullspång. Morgondagen ska inledas med något jag längtat efter länge, ett besök hos min frisör. Världens bästa Sol-Britt. Jag har tänkt på en sak när det gäller frisörer. I princip alla pratar om allt med sin frisör. Hur kommer det sig? Hur ofta träffar man sin frisör egentligen, inte speciellt ofta. Ändå berättar man sånt man knappt berättar för sina vänner för frisören. Det är rätt komiskt. Tänk att vara frisör och få höra hela stadens skvaller hela dagarna. Vilken soppa! Svårt att hålla reda på all information också, om man nu kan kalla det information. Tänk va bra det vore om alla frisörer skulle gå en liten terapeut utbildning, då skulle kunderna gå ifrån salongen med lätta steg och ett uppfräschat yttre. Jag tror att det skulle vara ett vinnande koncept.

Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0