Jul i byn som ingen vet att den finns.

Efter två dagars hårt arbete innehållande ca. fem miljoner tack så mycket, God Jul! och fem miljoner inslagna paket sitter jag nu här i familjehemmet i lugn och ro, givetvis hungrig. Denna kväll ska jag som så många andra människor gör spendera med familjen. Det ska ätas julmat, vinnas miljoner på bingolotto och som alltid ska jag pynta granen.
     Gårdagen är också en såkallad traditions dag här hemma och så blev det  även igår. Då va Jenny och Christer här med min och min systers två galna gudbarn och bytte julklappar. Den stora händelsen denna dag är dock när vi spelar kortspelet plump på kvällen. För många kan detta tyckas vara ett trevligt sällskapsspel men det kan jag lova er att det är det inte här hemma, här är spel = på liv och död. Redan innan vi börjat spela var pikarna igång och alla var övertaggade. Jenny påminde mig då och då om hur jag förra året blev så arg att jag lämnade WO och sket i att fullfölja plumpmatchen. Men detta år skulle allt bli annorlunda, jag gick ut starkt, plumpade enbart två gånger och kände hur självförtroendet växte. Det var hela tiden en tät kamp mellan systrarna Fröjd (jag tänker inte nämna vem som vann med tre fjuttiga poäng). Jenny var i vilket fall mest arg och sa hela tiden, ligger jag sist eller, tätt följd av storebror Martin som var mäkta arg över att det fanns en bricka med vindruvor och kex på bordet, detta var tydligen ett stort problem när han skulle dela. Vi skiljdes strots allt som vänner på kvällen (tror jag). 
     Nog om traditioner. Idag har jag köpt två triss lotter, fyra bingolotter till familjen, en harryboy samt skrapat trisslotter på jobbet. Vad vill jag ha sagt med detta nu då? Jo, varje gång jag köper en lott bygger jag upp en stor och stark förväntan om att vinna, kanske inte en miljon, men runt hundratusen någonstanns. Jag ser min vita stora villa vid sjön framför mig och hur jag ligger på en vit strand i något varmt lyxigt land med en drink i handen. Men plötsligt förstörs bilden när jag inser att jag inte vann, hela drömmen bara rasar ihop och en enorm besvikelse landar i min kropp. Detta gör att hoppet och förväntningarna sjunker litegrann för varje gång jag skrapar en lott. Så tänk va lycklig jag kommer bli idag när jag vinner en miljon på bingolotto, hundratusen på triss och hundranittiofyramiljoner på harry boy!

God Jul
Det var bra så.
Maja Fröjd


Edwins frisör för en dag.Mys med mitt Gudbarn Richard Den giller päls den.

Kommentarer
Postat av: Plumpmästaren

MATILDA FRÖJD vann med 3p öven lillasyster :p

I nämnda gäng räknas mista vinst som vm guld :)

2009-12-23 @ 23:20:39
Postat av: Christer

I en perfekt värld borde jag varit vinnaren, men denna verklighet är skev och orättvis...

2009-12-29 @ 20:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0