Julklapp

I fredags fick jag årets första julklapp och nu ligger den i hyllan och är lite orolig. Paketet med blått julpapper vill verkligen bli öppnat. Jag är ganska säker, ungefär 100% säker på att den lilla klappen innehåller en chokladask. Det kan jag avgöra med hjälp av noggrann utvärdering och uträkning av tyngden, storleken, ljudet när man skakar på den och doften. 
   I de jultrogna chokladaskarna är trillingnöt min absoluta favorit och längtan efter denna underbara godsak är stor, mycket stor. Tänk er smaken av choklad som smälter i munnen och de knapriga nötterna som kraschar när man biter i dem. Men jag har fasta principer att man inte får öppna julklappar innan julafton. Frågan är nu hur jag ska lösa mitt problem? Kanske kan öppna ena hörnet och ta en trillingnöt...?

Gårdagen var Fridas dag! Fast egentligen är väl det Fridas dag idag med? Dagen började på relax i Degerfors med bad och mys. När alla hade torkat och blivit väldigt snygga fortsatte sällskapet ner till Gullspång där en utsökt middag väntade. Tack vare dagens hjälte Tobias kom vi tillslut fram till den lilla metropolen och fick ta del av maten, vilket gjorde mig och Maja väldigt glada.
   Vi har tydligen blivit vuxna på senare dar, vid halv ett (cirka) var de fem tjejerna trötta och fötterna pekade i riktning mot Ekgatan. Väl där möter Siw oss i dörren. Hon tittar förvånat på oss och undrar varför vi inte var mer i gasen (hon är van att det kommer hem två väldigt glada och livliga ungdomar). Jag svarar att vi nog blivit vuxna, men det trodde tydligen inte Siw på för jag fick bara ett fnys som svar.

Det var bra så.
Petronella Ek

Den (troligtvis) goda chokladaskenDagens hjälte! Maja gillar också hjälten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0