Kärlek

Jag har funnit en ny kärlek, eller ja. Utökat min kärlekssamling! Två nya par skor har flyttat in på viadukt, till min stora lycka. Om min garderob kunde tala skulle han nog snällt säga: "Petronella Sofia Ek nu är det nog, nu får vi inte plats med fler skor". Och jag skulle titta på honom (garderoben) med huvudet på sne och blinkande ögon och säga: "Jo, snälla snälla! Bara några till, vill du att jag ska gå barfota?". Självklart skulle inte garderoben vilja att jag skulle behöva gå barfota och han skulle snällt göra plats för några par till. Tyvärr kan inte garderoben prata och inte heller göra plats, utan det är något som jag måste lösa själv. Jag har nu funderat mycket på hur jag ska omorganisera för att få plats med mina kärlekar, men har ännu inte kommit på någon bra lösning. Jag skulle ju hellst vilja göra om våran lilla vrå/garderob/skräpbod till skogarderob. Tänk er ett rum fullt av skor, Oj vad bra jag skulle må då. Men min Kombo ska bestämmt göra om rummet till ett datarum där hon tror att hon kommer sitta och plugga. Men hon pluggar ju aldrig så jag tycker att det skulle vara en onödigt att slösa rummet på data/pluggrum. Vi har även talat om att det skulle vara bra att ha en barnkammare där, men ett litet problem dyker då upp.. vi har inget barn som skulle passa där inne.
   Idag är det dags för nyårsfirande och då är det vissa frågor som ligger i luften på viadukt, men flera av dessa frågor är redan tack och lov lösta. Kläder är löst, färg på ögonskugga är nästan done (lite improviation gör gott), nagellackets färg check, accessoarerna vet sin plats, hårets utseende är också glasklart, MEN skofrågan är inte löst. Vilka skor ska man ha kvällen till ära. De man inte fryser i men som förstör outfiten en aning eller de som är allra snyggast men sjukt kalla.. Detta tål att tänkas på! 

Gott nytt år! 
Det var bra så
Petronella "Skon" Ek   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0