Personlighet.

För er som inte vet, pluggar jag till socionom i Karlstad. Detta innebär att jag varje dag jag ska på föreläsning ägnar ca. 2 h på bussen. På bussen spenderar jag tiden tillsammans med min i-pod. Musiken i den väcker ibland stora livsfrågor inom mig som jag sedan ägnar tiden åt att filosofera på. 
    
Idag dök en ny livsfråga upp: Vad är det som gör mig till just mig och följdfrågan: vilka är mina mest utmärkande personlighetsdrag. Efter en stunds betänketid utan någon vidare framgång ändrade jag teknik och funderade istället på vad mina närmsta vänner och min familj skulle kunna tänkas tycka vara mina mest utpräglade personlighetsdrag.
     Resultatet lyder som följer: Maja Fröjd är troligen en av Sveriges värsta tävlingsmänniskor, hon hatar att förlora och älskar att vinna. Vid vinst älskar hon även att påminna övriga deltagare om deras förlust. Maja Fröjd tycker mycket om musik, mest gamla klassiker som Beatles, U2, Elvis och Dolly P. Hon analyserar texterna noga och skriker alldeles för ofta: Fy fan va bra sagt! när någon låt innehåller en genialisk textrad. Vid dessa tillfällen tvingar hon övriga lyssnare att lyssna om låten för att se om de också finner meningen genialisk. Maja Fröjd älskar mat, är hungrig mest hela tiden, äter allt och kan äta obegränsat mycket. Maja är en aning lat och tycker om när hennes omgivning servar henne.  Maja finns där för hennes vänner och familj när de behöver hennes hjälp, dessa personer betyder väldigt mycket för henne. Maja är rastlös och gillar att ha många bollar i luften. Maja har gjort sig förtjänt av namnet Maja-Partaja men har på senare tid lugnat ner sig ett snäpp. Maja har en storebror och är ofta enda tjejen på festen, därför är hon sedan många år tillbaka imun mot tjatiga-jobbiga-typiska-karl-ställa på-kommentarer. Maja slänger sig ofta med uttryck som: Allt löser sig, SEEH! och Dra röva i mös. Tillsist gillar Maja att krydda sina många och långa berättelser en aning för att ge dem mer effekt, om man multiplicerar med tre och tar det minus antalet som sades får man verkligheten.


Ja, detta är svaret på hur jag tror att mina vänner och familj skulle beskriva mig. Tur att sista föreläsningen innan jullovet är på fredag så alla dessa galna filosoferingar får ett slut.

Det var bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer
Postat av: TTT

"Maja Fröjd älskar mat, är hungrig mest hela tiden, äter allt och kan äta obegränsat mycket"



Maja Fröjd talar då sanning i sin blogg ;)

2009-12-16 @ 22:02:34
Postat av: Linda-Christine

Visst är det tänkvärt att ta sig en stund o fundera lite över hur ens vänner o omgiving skulle beskriva dig.Jag har ju inte känt dig så länge,men jag känner absolut igen allt det du skrev:)

Du glömde dock ett par saker...

Jag tror att dina vänner o även klasskompisar som jag skulle beskriva dig som väldigt omtänksam o snäll!!

Själv tycker jag att du är en bra förebild för yngre tjejer då du fixar universitetsstudierna galant,och att du grejar ekonomin utan studielån.Det är värt mycket, bra jobbat Maja!!

God Jul***

2009-12-17 @ 08:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0