Vår nye vän

I natt sov vi med vår nye vän, eller ja. Maja sov med sin nye vän och jag skrattade mig till sömns. Det var alltså premiär för hennes nya bettskena. Den är blå och det gör att hon påminner om en smurf. Maja kan inte riktigt stänga munnen utan att skenan syns, det gör att det ser ut som om hon har ett fruktansvärt överbett. Skenan gör också att hon inte riktigt kan säga alla bokstäver och S verkar vara speciellt svårt. Så ni kan ju förstå hur det gick när vi försökte prata. Jag hörde ungefär vartannat ord och hon fick upprepa allt hon sa vilket hon inte tyckte var speciellt roligt. Om ni vill prova hur det lät så lägg en stor godis mitt på tungan och försök att prata, säg så många ord med S i som möjligt. Även att säga T är ett stort problem, hon låter ungefär som en sjuåring som glatt gör hoppsasteg hela vägen till skolan, ler för fröken och visar en tandlös mun. 
    För att beskriva hur jag kände igår kväll citerar jag Chandler Bing i "vänner", Joey kommer in i lägenheten utklädd till Alf. Chandler tar sig då för huvudet och utbrister "To many jokes, to many jokes.."  

Det var bra så.
Petronella Ek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0