HÄÄLG!

Ja, efter en riktigt hård vecka, med föreläsningar, jobb och tentaplugg blev det äntligen hÄlg. Gårdagen spenderardes först på jobbet och på kvällen blev det mys med familjen, Jenny och Christer och gudbarnet Richard. Det har blivit lite av en tradition att jag och Harry dansar tryckare på fredagkvällarna nu. Igår dansade vi till love shine a light och jag lärde honom att han inte ska titta i uringningen när han dansar utan titta i ögonen. Jag skulle bli mycket förvånad om han inte blir tryckarkungen när han växt upp och får inta statshotellet, han har ju lärt sig från en som kan det där menar jag.

Idag har jag först varit på marknad här i Gullspång, värre än Kopparbergsmarken nästan. Om man tappar bort varandra på Gullspångsmarken hittar man aldrig varandra igen, för det är så mycket folk att ingen har täckning på mobilen. Nästan iallafal..

Efter det begav jag mig till Hova för att hälsa på min gamle far. Då kan man ju undra va Hova är för ställe, jo ni förstår att Hova är nog det enda stället i Sverige där man istället för att sänka hastigheten vid en skola höjt hastigheten till 60km/h. Antagligen inte överdrivet intelligenta barn som går där eftersom de verkar vilja bli av med några. Det bör också tilläggas att resterande delen av vägen har blivit sänkt från 90km/h till 80km/h. Alltså enbart sträckan förbi skolan som är höjd. En annan sak som är bra med Hova är ju att Johan Bertilsson kommer därifrån, och honom har vi ju sett på tv idag. De gör sig väldigt bra på tv Wiktorsson och gänget måste jag säga. Trist med förlust bara.

Ikväll ska jag återvända till Hova igen och inte skolans gymnastiksal tillsammans med Isabell som har hemvänt i helgen. Där möts vi upp av det evigt glada hova gänget som består av ett antal underbara karlar.  Så nu måste jag bege mig, vinst är ett måste!



Det va bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lugn nu fröken, jämför inte två marknader med varandra om du inte har erfarenhet av de båda. Ryktas om att den sist nämnda marknaden ska vara riktigt maffig..

2010-04-10 @ 18:24:43
Postat av: jocke

Tack för god match! Synd att det blev så kort bara

2010-04-11 @ 12:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0