Hjärnexplosion.

Jag är just nu lite rädd. Mitt huvud är fullproppad med fakta och annan onödig kunskap och det känns som att det kommer sprängas om jag lär mig en enda sak till. Inatt drömde jag förövrigt om vår föreläsare, jag va av okänd anledning arg på honom och vi hade en hetsig diskussion. Sedan ångrade jag mig jätte mycket då jag insåg att vi inte skriver anonyma tentor längre och att han antagligen inte skulle ha något emot att kugga mig efter vårt lilla samtal. Universitetet har tagit makten över min hjärna och mitt liv tror jag. Det känns inte som en positiv sak.
Men snart är det som tur är lov, 44 dagar kvar för att vara exakt.

Plötsligt dök flashbacks från förra årets första dag på sommarlovet upp. Lovet kom inte en dag förtidigt och basgruppen va nog väldigt glada att slippa varann efter allt vårt slit med B-uppsatsen. Då firade jag iallfall in sommarlovet tillsammans med Kjell Erik Knutsson, Pek och Direktör Westlund hemma hos den sistnämnde. Han höll på att flytta och av någon anledning hade jag och Peckan med oss en matta hem när kvällen nått sitt slut och vi knallade hem med lätt rökparfymering. Undra vad detta året kan bjuda på, det vore bra om jag kunde vandra hem med en dator denna gång.

Nej, back to business. Bäst att ligga i om det ska bli något vettigt av en någon dag framöver.


Pek och Kjell på väg till Direktör Westlund. Basgrupp 2 skriver B uppsats med förstärkning av socker söt Lilly.

Det va bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0