Ny lya!

Tro det eller ej men jag är numera granne med mig själv. Jag sitter just nu vägg i vägg med min nya lägenhet. Känns bra, känns konstigt. Det är ju lite av ett nedbyte om man säger så och det kommer nog svida lite när jag ska sitta i min nya etta och se någon annan person flytta in i min fina gamla tvåa. Men det känns i vilket fall bra att veta att jag har en lägenhet i augusti och slipper flytta hem. Känns bra att bo i ett hus där man redan vet vilka grannarna är (<3 Egon) och sist men inte minst känns det fantastiskt att bo kvar i centrum. Vem hade kunnat ana att vår sjungande granne hade lämnat sin lägenhet och att jag numera får ta över hans roll som singing neighbour. Familjen är nog rätt nöjda med situationen de med nu när de slipper flytta mina grejer längre bort än till dörren bredvid. Det som får plats vill säga, en hel massa saker kommer ju nu bli få hoppa ner i lådor och stanna där tills jag har en större lägenhet igen. Hyresvärden har lovat att höra av sig om någon större lägenhet skulle dyka upp så förhoppningvis blir jag inte fast i minilägenhet föralltid.

Allt detta innebär också att man kära vän Pek snart blir bostadslös. Vi har kollat lite på lägenheter till henne också men i Lund har de tydligen lite högre krav än i Karlskoga, där lägger folket upp annonser att de söker snygga kombosar. Jag vet inte riktigt hur vi ska tolka det? Vill de ha mer användinng för sin rumskamrat än som sällskap kanske? De är allt bra speciella de där studenterna i Lund.

Det va väl dagens nyhet så att säga. Tyvärr måste jag också meddela alla er från mina hemtrakter som jag lovat sovplats under Putte i Parken att det numera kan bli lite trångt. Men ni kanske kan sova i bilen på grusparkeringen?

Det va bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0