Slutet är nära.

Som ni kanske har förstått så ska jag och Maja flytta isär.. flytta isär.. vi ska inte längre bo tillsammans! Vår tid som kombosar är snart över och därmed är jordens undergång nära. Ni förstår då att det råder en viss sorg här på Viadukt. Vi frågar oss ofta hur vi ska klara av att leva ett liv utan att bo tillsammans. När vi har diskuterat alla alternativ och framtiden hit och dit har det känts som om det är lång tid kvar till dess att allt detta ska hända. Men för för några dagar sen slog det mig att det inte alls är så långt bort. Vi har ju faktiskt sagt upp lägenhetn och Maja har fått en ny. Jag har börjat ställa in mig på att flytta till hösten och hjärnan går på högvarv, hur ska jag bo, vart ska jag bo, måste jag dela kök, spela fotboll?, hur ofta kan jag åka hem, har jag tid att jobba, finns det något jobb, är jag en pluggis, disciplin vad är det, flytta från karlskoga, släkten & vänner, bo 50 mil bort? Det finns frågor till oändligheten, stjärnstopp och tillbaka.

Kommer ni förrsten ihåg det gamla uttrycket stjärnstopp, varför slutade jag att säga det? Har man sagt stjärnstopp har man ju vunnit diskussionen. 

Som sagt har vi talat om för vår hyresvärd att vi inte längre vill bo i lägenheten efter 1 augusti han blev lite ledsen. Han gillar nämnligen att ha oss som hyresgäster. Det blir lite liv i huset ibland, som har nog skulle ha uttryckt sig om någon hade frågat honom vad som var så bra med oss. Men aja, nu när vi inte längre vill/kan bo här så vill han självklart att någon annan ska flytta in och denna annan ska kolla på vår lägenhet klockan 09.00 imorgon.  Jag funderar på hur jag ska bete mig, ska jag skrämma upp de nya hyresgästerna så att de inte vill bo här så att lägenheten finns kvar om jag inte skulle komma in på skolorna eller ska jag göra mycket reklam för lyan? För en bra lya är det ju onekligen, så pass bra att de under gårdagskvällen satte span på oss..

Spion uppdrag på Viadukt?


Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer
Postat av: Peter

Peckan, du kommer märka att det är ganska skönt att bo utan Maja efter ett litet litet tag =) Så du behöver inte vara orolig!

2010-04-22 @ 17:42:23
Postat av: Anonym

Tack Peter för att du lugnar mig! :D

2010-04-22 @ 21:55:36
Postat av: maja

Peter.. är det därför du ringer o säger hur mycket du saknar mig varje dag?

2010-04-22 @ 22:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0