Stendött.

Jag hörde rykten om att det är stendött här.
Kan ju dra en liten update för er som har intresse för det.

Va händer på viadukt? Jo, Fröjd, åker buss, är i skolan, jobbar, äter, sover, tränar och letar lägenheter.
Pek hon jobbar, tränar, jobbar, sover, jobbar, äter och jobbar. Roliga liv här i city som ni ser. Det är inte lätt att vara karriär suktande kvinnor, vi skulle satsat på att bli hemmafruar istället.  

Hur går det för mig i min jakt på lägenhet då? Jag börjar se ljuset i tunneln och känner att det finns en chans att jag kommer lyckas undvika en hemflytt till mitt gamla kära Gullspång. Även fast ingenting slår Gullspångs charm  känns det inte särskilt lockande att flytta hem efter fem år i Degerfors/Karlskoga. Det är förövrigt inga polare som bor kvar i Gullspång längre, Småbrudsligan har spritt ut sig över hela Sverige, vissa har till och med lämnat landet och Hova grabbarna verkar va påväg mot högre studier och större städer.
Idag har jag varit och kollat på en pytteliten lägenhet och snart ska jag ringa till hyresbostäder och se till att jag får komma och kolla på tre andra lägenheter jag står i kö på. Jag avslöjar inte vart jag kollat eller kollar på lägenheterna med risk för konkurrens. Det är helt klart inte helt lätt att få tag på en bra hyreslägenhet.

Dagens händelse: Såg ett kritvitt!! och ett brunt rådjur hoppa runt på trädgårdarna vid nobel. De såg extremt lyckliga och kära ut! Den vita va en tjej och den bruna va en kille och de kommer leva lyckliga resten av sina liv.
Dagens lukt: Munkar, hela city luktar munkar. Gött det vore!
Dagens bra sagt: Dröm om morgondagen, minns gårdagen, lev idag.

Det va bra så.
Maja Fröjd


Skulle inte sitt helt fel nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0