SvÄtt

Har precis bogserat hem Peckans cykel från busstation. Aldrig har den lilla biten känts så lång. Om ni undrar varför halva karlskogas befolkning numera saknar ögon så är det för att de glott så mycket under denna bogseringsperiod att ögonen hoppat ur deras skallar. Jag hade förväntat mig en paus från pluggandet en promenad, lite frisk luft och en cykeltur hem men det va tydligen inte helt lätt att uppnå den harmonin. Första problemet dök upp redan vid ankomsten till busstation när jag skulle lokalisera vilken utav cyklarna jag skulle ta med hem. Eftersom jag hade en publik på tre fnittriga lammköttskarlar som hela tiden kommenterade det som antagligen såg ut som en cykelstöld valde jag tillsist att ringa Peckan och fråga vilken cykel som va hennes. Givetvis va det cykeln med en lila systemetkasse under sadeln. Hur kunde jag inte fatta det?! Sen kom problem nummer två, att låsa upp cykeln. Jag försökte sammanlagt 15 min och när jag tillsist gav upp och började bogsera cykeln fick jag inte helt oväntat applåder från de tre jobbiga lammkötten. Har ungdomarna inget bättre för sig än att hänga på busstation och sitta i intersporttrappen? Nu är jag iallafall hemma och dagens motion är avklarad.

Annars inleddes dagen med plugg, sen tog jag lite rast och åkte hem till Mickaels mamma, där vi kollade på fotboll och blev bjudna på kanon god mat. Efter det va det bara att återgå till plugget och nu senast va det ju det här med cykelincidenten. Ikväll blire lite mer plugg och sedan får jag sällskap av Mickael igen. Imorgon väntas match i Arboga och jag är grymt vinstsugen.

Tillsist får man väl önska Pek och Chefen (Petra Löfgren) en trevlig kväll i Karlstad. Ta hand om varann och gör inget som inte jag hade gjort! Jag hoppas även att du, Pek förstår att maten ska stå på bordet imorn när jag kommer hem från matchen med tanke på hur jag förnedrat mig idag :)

Det va bra så.
Maja ''bogserarn'' Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0