Underlig helg!

I fredags fyllde min storasyster Matilda Fröjd 25 år. Detta skulle givetvis inte få gå obemärkt förbi.. Jag och Matildas kära vän Emma hade nämligen smidit planer för hur vi skulle fira henne en längre tid och lördagen den 17de april skulle allting sättas i verket. Allting va tajmat och klart, in i minsta detalj! På lördagen dundrade Emma, jag och Sara in i Matildas sovrum, satte på henne en silvrig peruk och gav henne tio min att klä på sig. Sedan bar det iväg mot Karlskoga där Petronella hämtades upp.
     Bilen fortsatte mot Örebro och stannde vid Gustavsviksbadet där vi bjöd henne på en dag i relaxen och äventyrsbadet. Där göttade vi oss i diverse pooler och njöt av livet i allmänhet. Senare återvände vi till Karlskoga där vi började styla oss för sen var det dax för ett restaurangbesök. Det åts black & White och vi fyra som visste vad som väntade senare under kvällen började nog bli allmänt fnittriga. Efter maten återvände vi till lägenheten, där vi spelade lite spel, drack och sjöng hellre än bra. Festen var i full gång när det knackade på dörren och vi plötsligt fick oväntat besök. Vi behöver inte gå närmre in på besöket men det va inte jultomten som kom. Efter detta drog vi några shots och snapvisor och begav oss till statshotellet. En riktigt lyckad dag måste jag säga.

Några fick under dagen men för livet.. Stackars Sara skrapade upp halva armen i forsen på Gustavsvik och Petronella Ek ramlade(skräll) konstigt nog i en trapp och stukade foten när hon skulle gå hem. Det va ju sådär bra med tanke på att jag och Petronella skulle spela match dagen efter. Där lyckades jag förövrigt få medelmskort i halta lotta gänget då min precis nyutväxta nagel återigen blev krossad. Nu är nageln ungefär samma konsistens som en burkchampinjon. Men va gör det om hundra år?

Tack för en underhållande helg damer!
väckning!

Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer
Postat av: Matilda Fröjd

Tack för en väldigt underhållande helg ... på fler vis än ett ;)

2010-04-19 @ 14:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0