Påskdödaren.

Om det inte var någon som missade det var det påsk för några helger sen. Ganska många helger sen om man ska räkna noga. I 20 års tid har jag fått påskägg av mamma och pappa på påskafton. Detta tycker jag är ett bra tillfälle att få lite godis och inkasera ett par nya strumpor eller liknande. Men när jag nu ska fira min 21 påsk så tycker Annika "traditionsdödaren" Ek att det tydligen får vara slut på påskägg! VA?! Slut på påskägg, hur ska jag nu få nya färgglada strumpor? Som jag har talat om förut har mamma något slags hat mot traditioner och jag vet inte vart det kommer ifrån och hur jag ska kunna bota denna åkomma. Jag är rädd att om vi inte tar till med drastiska åtgärder snart så kommer hon avskatta alla helgdagar och traditioner som någonsin funnits. Då kan inte nog inte ens jag, pappa, Niklas och Andreas rädda dem längre...

Jag har tydligen även hunnit fylla år, 21 barre... coolt. Eller? Är det nu man börjar känna att det inte längre spelar någon roll att man har födelsedag? Långt innan både jul och födelsedagar brukar jag ha klart för mig vad jag vill ha i present och jag brukar inte vara sen med att upplysa mina medmänniskor om detta. Men i år hann jag inte tänka ut vad jag ville ha och när någon frågade hade jag faktiskt ingen aning. Jag lyckades komma på ett par tre saker jag önskade mig, så nu slipper jag äta med fingrarna, kan locka håret och köpa nya fotbollsskor.

Maja skrev att hon letar lägenhet för fullt, det gör även jag. Men det är lite av en djungel och tydligen är det så att man ska vara snygg för att få lägenhet i tex Lund. Om det är någon som har har eller vet något om en lägenhet som är ledigt till hösten i Lund, Malmö eller Sundsvall får ni gärna höra av er. Förhoppningsvis kommer mitt flyttlass gå till någon av dessa städer. Mer om denna revolution senare.

Det var bra så.
Petronella "21 år och utan påskägg" Ek

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja Annika !!

Någon gång är det dax att sätta stopp.

Petronella Ek !! Har du fått påskägg i 20 år ska du vara nöjd och belåten . Jag tycker att påskäggen kunde upphört vid 15- års ålder minst....

Kram Siw ( Inget medhåll denna gång , tyvärr )

2010-04-17 @ 23:18:00
Postat av: Petronella

Det är bra att ni mammor håller ihop men jag tycker inte att det är värre att få ett påskägg med lite godis och ett par strumpor än massa dyra julklappar tex..

2010-04-20 @ 17:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0