Att uthärda semester.

Här sitter jag nu, kl 22.08 utan panik att jag måste somna för att va pigg till jobbet imorn.
Jag kan sitta uppe hela natten om jag vill och bara götta mig framför tv:n, ta en promenad eller vad som hellst. I tre långa veckor ska jag uthärda semestern. Kan inte minnas att jag varit helt ledig tre veckor sen man hade sommarlov i typ mellanstadiet eller något sånt.

Just nu är livet underbart, på min semester väntar en resa till Alanya, firande av morfars 90års dag, firande av Kjells 25års dag och säkerligen en massa mer roligt.

Idag har jag gått på stan med Frida, kollat Sex and the city 2 för tredje gången och kollat på Immetorp när de spelade match på kvällen. Jag undrar om livet blir bättre än sommar och semester, jag tror inte det! Semester är grejen. Tänk när man får betald sådan också, herregud vilken lyx! Ska nog unna mig tre veckor semester varje sommar. Jag som trodde att semestern skulle göra mig rastlös, men icke, det finns saker att göra hela tiden, både på hemfronten och allt annat. Hemmafru kanske vore nått! Jag vill avsluta med att hyla och tacka den fantastiska människa som uppfann semester!


Jo föresten, ska jag behöva förvandla mig till Pamela igen och investera i en badräkt eller varför har alla affärer bestämt sig för att enbart sälja bikiniunderdelar och inga överdelar?



Det va bra så.
Maja ''semesterälskaren'' Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0