Fjärde plats.

Vilken är den mest retliga placeringen man kan få i en tävling? Kan det vara fjärdeplatsen möjligen? Nu är den min! Yes! Efter andra antagningen till universitet är jag fjärde resev! Fjärde! Jag har allstå klättrat från 43 till 4. Efter en sån upphämtning förtjänar man bragdgulet inom idrotten, borde inte jag få en plats då? Jag tror vi alla kan se framför oss hur bra den lilla nörden skulle göra sig i skolbänken. För att inte tala om hur bra hon skulle göra dig på nollningarna. Leka hela dagarna, oj va roligt!

Nu funderar jag på hur det fungerar. Tar de in från reservlistan om någon blakk jävel skulle hoppa av? Någon som vet?

Hopp, annars då? Vi har nu 13 dagar kvar till avfärd. Igår köpte jag och Majbaj turkiska pengar. När vi ändå var i örebro passade vi på att spana efter semesterkläder. Maja var förtvivlad över att inte affärerna slängde billiga sommarkläder på henne när hon kom i närheten. Efter andra affären hade hon gett upp och jag försökte hålla hennes humör på topp genom att bygga upp hennes förhoppningar om att det i nästa affär skulle dyka upp en superduperbillig klänning som var snyggare än något annat någon tidigare hade sätt. Vi hittade inte den där superduperbilliga klänningen som var snyggare än allt annat. Men av någon anledning hade vi kassar med oss till bilen? Maja betalade endast fyra kronor för ett kap på MQ och Per-Emil i kassan var nöjd med att tillfredställa Maja på detta vis. Jag var också nöjd, detta innebar att vi skulle klara av resten av eftermiddagen med gott humör. 

Påvägen in till örebro hittade vi min man. Han jobbade längs vägen och han tyckte nog vi var väldigt söta när vi åkte förbi för han log. Ni vet ett sånt där leende som man ler mot någon man är förtjust i! Så när vi åkte hem plockde vi upp honom. Vi ska nu gifta oss, skaffa barn, köpa hus, köpa hund, jobba 7-16, åka på husvagnssemester och allt det där andra lyckliga familjer gör.  

Nu ska jag göra nått.. men jag kommer inte ihåg vad. . . 

Det var bra så. 
Petronella Ek  

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vad kul, lätt att du kommer in. De tar från reserv listan om folk hoppar av, och jag lovar dig folk hoppar av redan första veckan. Vill du att jag ska ringa och hota någon så de hoppas av:) hihihi Håller tummarna. Du vilken stad har du sökt utbildningen? Inte för långt bort va?

2010-08-05 @ 19:29:40
Postat av: Petronella

Åh, va glad jag blir när du säger så. Men jag vågar inte hoppas på något. Ja, kan du inte slå ungefär 10st en pling och va lite elak? Håll tummarna hårt! Jag ska jättelångt bort tydligen, Lund :S klara ni er?

2010-08-05 @ 19:52:06
Postat av: Lisa

Grattis Pek, jag tror också du kommer att komma in faktiskt! :) hoppas hoppas! se till att ha telefon på när du är i utlandet bara, ifall de ringer! hejraa!

2010-08-06 @ 14:05:57
Postat av: Petronella

Tack Lisa! Det ska jag se till att jag har. Vi får ha telefonvakt, jobba i skift! Hur går det för dig med nya staden? Du har väl kommit in nu?

2010-08-06 @ 15:36:32
Postat av: Lisa

det får ni ha :) japp nu är jag antagen, gött som tusan. Nygamla staden går bra, men jag bor i kga till på måndag. :) då ska jag på nollefika o på tisdag är det upprop och nolle-p dags :) jag är taggad. lycka till!

2010-08-08 @ 17:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0