Hej Lund!

Hej Lund! Hej Lund! Hej Lund! Hej Lund! Hej Lund!

Jag har egentligen inte tid att göra så mycket annat än att packa, färga håret, måla naglar, fixa och dola inför resan! Men jag måste bara få berätta det här för så många som möjligt för nu är jag riktigt glad! 

Jag och min vän Tobias var på promenad i det backiga spåret i bråten, som passande kallas för bråtenspåret. Vi gick där i godan ro och talade om den gamla goda tiden när man under varje idrottspass på hösten fick cykla till spåret och springa runt där som små troll och orientera. Den som kom på denna idrott måste ha varit väldigt förbannad eller ha haft sjukt tråkigt! Jag och tobias kunde även konstatera att man efter 6 år i bråtenspåret inte längre orienterade utan kollade på kartan, kände igen vilken kontroll det var och sen sprang dit utan karta. Vissa behövde man inte ens leta upp eftersom man kom ihå vilka bokstäver som just denna komtroll hade. Så jag kan fortfarande lika mycket orientering som jag kunde när jag var 9 år och åkte till spåret för första gången! Alla som har gått på Sandviken, Bråten och Österleden vet precis vad jag talar om. 

Öhm vart va jag nu, ja just det. Jag och Tobias gick där jag talade och helt plötsligt börjar sex and the city introt spela och jag tar då upp min telefon som är en bra reaktion av mig. Telefonen talar om för mig att ett konstigt 04 nummer ringer. När jag svarar talar kvinnan i telefonen om för mig att hon heter någonting Swärd och ringer från Lunds universitet och kriminilogi programmet! Mitt huvud skriker YES YES YES! Min mun försker vara trevlig, jag tror att jag lyckades ganska bra. Kvinnan, den där Swärd talar om för mig att jag ska få bli smart och få en utbildning och att jag ska få tre förhoppningsvis fantastiska år!. Eller ja, hon sa att de kunde erbjuda mig en plats på deras utbildning och sen frågade hon om jag ville tänka lite eller tacka ja på en gång! Jag tackade självklart JA på en gång där ute i bråtenspåret. Så nu har jag i alla fall ett trevligt minne från tätaskogen. När Jag och Swärd hade talat klart och lagt på tog jag glädjeskutt som skulle räcka för ett helt år av glädje. Det är tur att Tobias känner mig annars hade han nog blivit rädd! 

Nu ska jag alltså flytta till Lund! Skrämmande, spännande, roligt, upplevelserikt och allt vad det kan vara.
Ni kommer såklart att få följa mig i mitt äventyr och pluggande i studentstaden Lund som ligger tusen mil från mamma och pappa! Hjälp!  

Men först ska vi på välbehövlig semester till Turkiet! Och Maja, jag förstog vart enda ord i ditt inlägg om förra Turkiet resan. Tänk vad vi har varit med om mycket spännande!

Hej Lund! Hej Lund! Hej Lund! Hej Lund! Hej Lund! 

Det var bra så. 
Petronella "pluggisen" Ek       

Kommentarer
Postat av: Siw

Grattis ! Grattis ! Grattis !

Där ser du att man inte ska måla fan på väggen för tidigt. Kram Siw

2010-08-17 @ 18:19:29
Postat av: Petronella

Tack tack tack!

Nej, men det såg ju inte så ljust ut, till mitt försvar ;) Kram

2010-08-17 @ 18:20:59
Postat av: SsF

Grattis Peckan :)

kommer å hälsar på sen då ;)

2010-08-17 @ 22:48:46
Postat av: Lisa

grattis Pek! kör hårt!

2010-08-23 @ 23:06:48
URL: http://hjartastudentliv.blogg.se/
Postat av: Petronella

Tack Lisa! Detsamma!

2010-08-26 @ 13:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0