Vem? VEM?

Vem är puckot som har uppfunnit nattjobb? Är det bara för att plåga alla som måste åka hemifrån på sena kvällen, vara vaken hela natten och sen sova bort hela dagen! Finns ingen som helst logik i detta beteende. Jag skulle nog kunna sträcka mig så långt att jag kallar detta normbrytandebeteende och inte på ett postitivt sätt utan på ett sånt där sätt som kan leda till kriminalitet! Den lyckligaste dagen i mitt arbetsliv kan vara den dag jag får ett 7-16, måndag-fredag jobb! Det är klart att det finns de som gillar att jobba natt och bara ser fördelar med detta. Men jag är INTE en av dem, jag är en av de tråkmånsar som ser massa fördelar med att jobba 7-16.
Du kommer upp på morgonen, missupfatta mig inte jag älskar sovmornar men jag gillar inte att sova till klockan fem på eftermiddagarna. När du jobbar dag hinner du få lite dagsljus, hinner tala med en och annan människa. Du får gå och lägga dig i din egen säng medan månen är framme och det är mörkt ute. Du kan sitta i soffan och kolla klart på filmen som började klockan nio. Får normal sovrutin och normalsömn. Jag kan rabbla upp massa fördelar men det hinns inte med för nu är det träning och sen ska jag jobba natt. Spännande...  

Det var bra så.
Petronella "nattugglan" Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0