Du är min man.

Jag är obotligt kär! Varje gång jag slår mig ner i soffan för att ta mig igenom alla avsnitt av stlothet och fördom gör jag det med en viss förväntan. Jag vet att jag i slutänden kommer att vara förälskad i den där Mr Darcy. Hur kan en man vara så stilig och så generös och så kär. Tänk om han kunde titta på mig med samma blick som han ger Elizabeth Bennet. Jag tror att jag bara behöver visa för honom att jag finns så kommer han bli kär i mig. För det är nog meningen att vi ska vara ett lyckligt par. Men frågan är ju om jag vill förstöra för honom och Elizabeth när de äntligen fått varandra. Nej, jag kanske får hitta mig en annan man som inte är paxad. Jag har förresten hört att han har blivit lite äldre sen de spelade in serien så det kanske är lika bra för mig att lämna dem i fred.
   Men jag kan i allafall få titta på den stiliga mannen, för det får man även fast de är upptagna. Se men inte röra!

Nu är det snart bara en dag kvar tills jag får åka hem och jag längtar hem så mycket att jag snart spricker. Jag hoppas att alla på SJ gör ett grymt jobb för att få alla tåg att gå som de ska på tisdag för jag har inte tålamod för massa förseningar och inställda tåg och allt som de kan hitta på för att förstöra min dag. Jag tror inte att de vill ha att göra med en arg Petronella så de gör nog bäst i alla rulla ut röda mattan och se till att allt går som det ska.


Här är han, den stiliga mannen! Titta och njut!


Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0