GSP VS Hova.

Igår såg jag på Svenska hjältar galan. Man kan inte bli annat än lycklig och rörd av att se sådana underbara människor få den uppskattning de verkligen förtjänar. Tur att det finns sådana fina människor ibland oss.
-
Igår började jag även en ny kurs på universitetet, den handlar om ekonomi. I dag hade vi en extern föreläsare som var ekonomichef i Karlstad om jag inte minns helt fel. Plötsligt frågar han om det finns någon från Gullspång i klassen, jag räcker såklart upp handen stolt över mitt ursprung och väntar spänt på vad Gullspång har med ekonomi att göra. Då säger han något om att fördelning av ekonomi är som Hova och Gullspång, de kan aldrig komma överens!
Jag visste inte om jag skulle skämmas över hur dåligt samarbetet mellan Hova och Gullspång antagligen är eller om jag skulle falla ut i asgarv. I vilket fall var det ju imponerande att någon för en gångs skull visste att det fanns en ort som heter Gullspång, hellre ökänd än okänd som de brukar säga.
-
Nu sitter jag och väntar på att Mickael ska sluta lyssna på MTV´s Green Day topplista så att mina öron slipper plågas längre. Finns nog inget band i världen som är så fruktansvärt dåligt. En bra låt har dom gjort så varför envisas med att spela de andra MTV!? Tro mig jag älskar musik, rock, pop you name it. Men Green Day, jag blir stressad och känner mig illamående låt helvetet på torget ta slut! Idag bjuder förövrigt Mickaels mamma på käk, inga fel det inte!
-
Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0