Jul, jul strålande jul.

Nu är det jul på Tröskevägen, förra helgen bakades det lussekatter för fulla muggar. Hela veckan har jag pyntat och gått lös på tomtar, julgardiner, julkulor, änglar, ljusstakar, juldukar, julgrytlappar, julmusik och julhanddukar. Jag har blivit lite julgalen såhär på gamla dar. Det enda jag saknar nu är mitt julpynt hemifrån, så om någon råkar åka från Karlskoga till skåne kan ni väl vara hyggliga att svänga förbi Snö och hämta upp lite tomtar och sånt. Idag har jag och Empa fortsatt att ta in julen genom att pimpa ett pepparkakshus. Vad är jul utan pepparkakshus? Empa har aldrig pimpat ett hus förut och jag har aldrig limat ihop ett hus. Men jag tycker att vi lyckades riktigt bra. Jag är nöjd. Men tomten som bor i vårat hus kommer tyvärr inte kunna dela ut några julklappar, han har snöat in. Så det är nog en skåns tomte, för här har snart alla snöat in. Vilket betyder att skåningarna inte får några julklappar i år, ha! 


Nygräddade katter.

Empas baksida!
 
Min framsida, lägg märke till den igen snöade dörren.

Jul på Tröskevägen!

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0