Namibia.

Hmm.. Sitter och googlar på Namibia. Det är nämligen så att jag fått förfrågan om att följa med en tjej och skriva C uppsats där sista terminen på utbildningen. Man får ansöka till Sida om att få sponsring och om det går vägen så betalar de resa, boende och mat i åtta veckor medan man är där och skriver uppsatsen som då måste vara på engelska. Ett mycket lockande och skrämmande erbjudande måste jag säga. Jag är ju lite utav borta bra men hemma bäst typen och åtta veckor kan kännas väldigt länge när man är så långt hemifrån utan vänner och familj. Samtidigt är det en chans som antagligen aldrig kommer dyka upp igen och att få åka till ett sådant ställe och se en helt annan kultur vore ju fantastiskt. Tål att tänkas på! Hur skulle lilla jag klara mig i åtta veckor i stora vida världen och hur skulle det gå med engelskan på uppsatsen. Kan bli va fan som helst men garanterat ett äventyr som man aldrig skulle glömma. Den som lever får se!
-

Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0