Packa, packar, packat.

Jag ringde min Mamma för ett tag sen och hörde hur hon stog och vispade i en bunke. Hon berättade att hon bakade kakor, jag frågade lite snällt hur det gick med "petronella-kakorna". Mamma svarade då till min stora glädje att de var i ugnen! YES! "Petronella-kakor" är bruna snea chokladkakor som Hasse har döpt efter mig. Ni kanske har listat ut varför, jag älskar dem mer än någon annan sötsak på denna jord!

Om det är någon som känner för att föda barn på Tröskevägen är detta nu fullt möjligt, efter att jag under dagen visat prov på klanderfri städning!

Imorgon bitti mina vänner åker jag mot skogarna, äntligen! Som jag har längtat. Nu kanske ni tänker, oj va töntig hon är. Men det är något speciellt att komma hem till alla nära och kära. Det är snart tre månader sen jag va hemma och mös i stan. Av någon anledning uppskattar man hemmaplan mycket mer när man inte längre är där och harvar varje dag. Flytten till skåne har gjort mig gott och jag är sjukt nöjd med mitt liv i Lund/Eslöv och trivs som fisken i vattnet. Men när hela Sverige gosar ner sig i julstämning saknar jag tryggheten och alla underbara människor som betyder så mycket. 

Väskan är packad, jag ogillar att packa. Det finns inget med denna aktivitet som kan förtjäna ett positivt ord. Men nu är det gjort och julklappar ska slås in, hår ska färgas, duschen ska användas, lussekatter ska ätas upp, julmust ska drickas och sopor ska slängas. Som ni hör har jag fullt upp. Dags att röra på arslet och få nått gjort annars får jag va vaken hela natten. 

Ses i Kalskoga de närmsta veckorna! 

Det var bra så.
Petronella Ek 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0