Snö, Snö älskade snö!

Nu är jag hemma, Fyfan va skönt det är! Så fort jag kommer in på Snövägen blir jag lugn i hela kroppen och enormt glad. Igår fick jag träffa Majbaj, ett kärt återseende kan man nog kalla det!

Jag är nog den enda i hela sverige som faktiskt är nöjd med SJ´s insats under gårdagen. En halvtimme sent till göteborg som inte går att skylla på själva SJ utan mer på nya citytunneln i Malmö (som jag för övrigt inte har en aning varför de har byggt) och alla växlar som envisas med att frysa ihop. Och hör och häpna, mitt tåg anlände till Karlstad endast fem minuter försent. Lycklig som få hoppade jag av tåget och gick med lätta småspringade steg mot RYN som snällt nog ville hämta mig. När jag satt på tåget och filosoferade tittade jag ut genom fönstret och såg en älg, massa skog och massa snö. Då konstaterade jag att nu måste vi va i Värmland. Och mycket riktigt, någon minut senare ropade tågpersonalen ut "Säffle nästa". När jag hade kommit till Karlskoga fick jag höra den underbara Karlskogadialekten igen och leendet blev ännu större. Guu va gôôtt de ä å va hemma!

Jag hoppas att ni får en fantastisk god jul och njuter av den. För det tänker jag göra!

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0