Tåget och kylan.

Jag har just kommit hem från Lund och för att komma hem var jag tvungen att vänta i en timme och 20 minuter i kylan. Tågen går i vanliga fall ungefär 3 gånger i timmen, men när det inte är vanliga fall tillexempel när det är snö ute så går de ingen gång timmen. Så nu borde jag vara skitförbannad och otroligt less. Men vet ni vad, det är jag inte. Jag kanske har hittat ett innre lugn eller nått, spännande. Jag är dock lite orolig för att tågen ska vara trötta och inte vilja röra på sig på tisdag när jag ska åka hem. Fast det är kanske onödigt att oroa sig för det redan nu.

Idag är det tre dagar kvar tills jag kommer hem! Jag längtar så mycket efter att få slappna av hemma på Snövägen, umgås med alla jag gillar, äta pappas lasange och mysa med mitt lilla hjärta Meja! Och nu är det inte långt kvar!

Maja tyckte att vi skulle införa ris och ros här på bloggen, sagt och gjort.

Ris får tågtrafiken!
Ros får sällskapsspel!

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0