Gott nytt år!

Jag har funderat på en sak. Jag vet ju att jag är morgontrött, men jag vet också att en kvart, tjugo minuter efter att jag har gått upp ändå är ganska pigg. Men hur kommer det sig att jag ska ha så svårt att slänga benen över sängkanten och ta tre fyra lätta steg bort från sängen? Jag har flera kväller i rad ställt klockan på åtta för att jag ska gå upp och kunna lägga mesta möjliga tid på att plugga. Men när klockan ringer förstår jag ju att jag pluggar lika bra efter tio som vid åtta och snoozar mig fram till klockan tio. Varför gör jag så? Detta är ett mycket dumt beteende som jag så snart som möjligt måste göra mig av med. Eller jag kanske ska säga vaska. För det det är tydligen så man gör med allt man vill slänga i väg. Man vaskar det. Vem kan tycka att det är ett okej ord? Familjen Ek diskuterade det igår och kom fram till att vaska gör man när man blöter upp kläder som inte behöver tvättas men ändå sköljas lite. Det betyder att alla nu kan sluta använda vaska i någon annan betydelse än detta. Punkt slut.

Igår ringde dolt nummer, jag svarade lite reserverat. Ni vet som man gör när det ringer konstiga människor. "Hej, det är från radiotjänst.." Fan Fan fan. "Jag ser att du precis har gjort en adressändrig här, är det du som ska stå för tvavgiften." "Ja, det är det väl." Tack för den! Undra om de kan ha världens tråkigaste jobb, ringa och pressa pengar ur alla stackars människor. 

Jag tänkte att jag ska göra nått så ovanligt som att ge lite beröm till tele2, eller nej, till en av deras medarbetare. Om man åker bort precis när alla räkningar ska dimpa ner i postlådan är det lätt att man hinner lämna innan alla har hittat fram. Detta innebär att när det är dags att betala räkingarna har man inte en aning om alla siffror som måste fyllas i här och var, jag gillar att improvisera men detta är ett tillfälle då man gärna undviker det. Så jag tog mod till mig och ringde de där nissarna där borta på trascom, jag gissar att det är där jag hamnar. En snäll en svara och vi kunde lätt lösa mina problem och både tele2arn och jag var nöjda och kostade på oss ett gott nytt år! Trevligt samtal! 

Av nån konstig anledning är det mycket lättare att skriva här än vad det är att skirva på min uppsats om kriminella livsstilar. Men jag borde nog återgå till den annars är det ju lite bortkastad tid att hoppa ur den varma sköna sängen såhär tidigt en nyårsafton! 

Jag hoppas att alla får en bra kväll och firar in det nya året med massa snälla människor. Det ska jag göra. Kom ihåg att inte somna i nån snödriva, det skulle jag säga är en tråkig avslutning på kvällen och det är inte optimalt firande. 

Gott nytt år!
Det va bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0