Clowner.

Nu sitter jag här igen, mitt i natten och funderar på vilka OS grenar som är värt att offra morgondagen för. Jag ska självklart se Sverige-Finland imorgon bitti. Men sen är ju frågan om jag ska se USA-Canada i natt eller hoppas på att se matchen i repris i morgon...

Jag har nu sett OS största fiasko. Det är inte någon Svensk idrottre som har missat medalj, det som alla andra vill kalla fiasko men som jag ser som mänskligt. Jag tycker att det är okej att misslyckas så länge de kämpar och ger allt. Sen är det ju självklart tråkigt och vi i soffan blir besvikna, men hur besviken blir inte den stackars idrottaren som har tränat i fyra år för två veckors tävlande. Så nu fick jag dela ut den kängan till svensk media också, tack för ordet.
   Tillbaka till fiaskot, Sveriges herrar spelar just nu curling mot Norge. Och de Svenska herrana har svarta byxor och en gul/blå tröja. Passande, stilrent och respektingivande. Men våra grannar i väster har inte riktigt lyckats med sin outfit eller vi tar bort ordet riktigt och får nog tyvärr säga att de har misslyckats totalt. De har röda tröjor, (men det är väl snyggt tänker ni, och ja det är snyggt) till dessa tröjor har de diamantrutigabyxor i vitt, rött, grått och blått. Hjälp! De ser ut som clowner, opassande, ingen stil överhuvudtaget och respekten försvinner bort i ett hånskratt. Jag måste tyvärr säga att jag inte saltar ett enda dugg och att de verkligen ser gräsliga ut. Men en av Norges spelare drar dock upp betyget med ett helt okej utseende i övrigt.  
   Jag och en målvaktstränare stog inför en match och kollade in den andra målvakten och jag säger då att matchen redan är vunnen. Jaså, säger min mv.tränare frågande. Ja, hon har ju sjukt ful tröja svarar jag. Och sånt sänker självförtroendet. Han bara skrattade åt min teori, men skrattar bäst som skrattar sist. Efter matchen visade det sig att jag faktiskt hade rätt i att vi skulle vinna och jag ger motståndarnas kläder all cred för att vi vann. Med det här menar jag att Sverige borde vinna mot Norge efter denna klädmiss, att ett sådant simpelt val kan avgöra en hel tävling.
   De danska curlingdamerna tyckte tydligen att man ska spela cruling i kjol, sagt och gjort. Jag är inte heller helt nöjd med deras val men jag kan acceptera det och lägger så mycket energi på dem. 
   Men Sverige har i allafall lyckats med sina klädval och svenskarna har väldigt snygga mössor i år, om jag blir tillsammans med en karl från OS-truppen tror ni jag kan få hans mössa då?


Här får ni bildbevis på de fruktansvärda byxorna. http://os2010.nwt.se/news.html?newsId=9340 


Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0