CTV

Jag kan vara den enda ungdom i hela stan som tittar på vår kära lokalakanal CTV men oj så roligt det kan vara. När jag slog på tvn visade de en reklamsnutt om sin egna hemsida ocj jag tyckte att det svischade förbi ett klipp som väckte min uppmärksamhet. Så jag tog genast upp datorn och la den i knät och letade fram klippet. Ett väldigt mysigt klipp och jag har suttit med ett leende på läpparna i åtta minuter och tjugoen sekunder, för så långt var klippet. Ja, men vad handlade det om då? Jo, Sandviksskolans 50 års dag! 1996! Hur gammal var jag då? öhm.. sju år. Och om jag inte såg helt fel så satt jag där i matsalen och mumsade på en hamburgare. Vilket inte var helt oväntat. Det var många kända ansikten som dök upp i rutan och då menar jag dök upp. Ni vet ju hur barn blir när det är en tvkamera i närheten. De hoppar och hoppar för att nå upp till kameramannens axel och få en en halv sekund i hetluften. Jag måste också säga att det var många söta ansikten som dök upp, tänk att Sandviken hade så söta barn. Och tänk vad små mina skolkamrater var, inklusive jag då. Att vi har varit så små!
   När man va sådär liten så var man ju (iallfall jag) kär i de snygga grabbarna på skolan och den kärleken växte upp inom mig igen när jag fick se dem i sina glansdagar. Men det kanske inte längre kallas kärlek utan jag får väl nöja mig med att säga förtjusning. 
   Några ungar fick frågan vad som var bäst med sandviksskolan och matte var tydligen populärt men det roligaste svaret var nog ändå att Sandviken var bättre än Bråten och det kan jag allt hålla med om! Vilken underbar skola jag har gått på!

http://www.ctvplay.se/video/363/Sandviksskolan-Firar-50-År-1996 Titta och njut! Och glöm inte att leta efter alla söta ungar som ni känner igen!

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer
Postat av: martina bjuhr

men jaaaaag veeet ! jag var nog sötast på hela sandviken, =) hahaa

2010-02-10 @ 14:52:28
Postat av: Petronella

Klart du var det Martina! Den gamla goda tiden! :D

2010-02-22 @ 22:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0