FÄÄST!

Nu är det fÄst som mina klasskamrater i Karlstad hade sagt om de skulle härmat mig. Jag gillar tydligen bokstaven Ä väldigt mycket. När jag åker hem till Gullspång tycker jag ofta att de ska Älda mer i braskamin, då förstår inte mamma riktigt vad jag menar säger hon. Jag själv har aldrig tänkt på att jag säger Ä till E ord. Men det är väl helt enkelt så det blir om man bott och umgåtts på för många olika ställen. Jag har väl dragit på mig det värsta från Gullspång, Degerfors, Karlskoga och Karlstad.

Men skitsamma, för nu äre fÄst! Pek står i duschen, redan lite rund under fötterna. Hoppas hon inte trillar och slår sig, fÄst spellistan på spotify är på, kylen är mer välfylld än vanligt och på sängen väntar en ny fÄstblåsa. Vår käre vän Licke är strax påväg så snart är klackarna i taket på viadukt kan jag lova.

Det va bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0