Hallvärmländskan.

Idag skulle den sista omgången i hallvärmländskan seplas. Bråtens IK skulle givetvis va med då vi lyckats spöa tillräckligt många motståndare i de första omgångarna. Vi lyckades få en bra början på dagen genom att överleva snöstormen och ta oss hela vägen till Krillehöla helskinnade. Jag som va chaufför är mycket glad över detta!

Vi började slutspelet bra genom att vinna med 3-0 mot något leif lag som hette typ köla/koppom. Mallbacken spelade sedan 2(3?)-1 mot det laget så vi hade en ypperlig chans att vinna mot Mallbacken och gå ur gruppen som seriesegrare. Så blev inte fallaet då vi plötsligt hade glömt vårt fina spel från förra matchen och lyckades förlora med 3-1. Eftersom två lag i varje grupp gick vidare så gick vi ändå vidare till semifinal mot det inte helt dåliga laget QBIK som ni kanske hört talas om. Jag lyckades göra mål efter typ 40sek så vi tog alltså ledningen i matchen och jag måste säga att vi höll i ganska bra ganska länge. Men sen kom 1-1 målet och plötsligt droppade mål efter mål in. Matchen slutade 4-1 och jag tror att vår gamle lagkamrat Stina Björkström gjorde något utav dessa strutar (är det någon i världen jag kan unna att göra mål på oss så är det nog ändå hon).

Tillsist blev det iallafall en delad tredjeplats i hallvärmländskan och det får man väl vara nöjd med, det va det nog inte många som hade väntat sig. Känns dock lite surt att vi inte slog Mallbacken och slapp möta QBIK i semin, men så kan det gå. Måste även tillägga att det va kul att få se en hel del kända ansikten i Ängebäck, Ölme och Rävåsen herr under dagen.

Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0