Han med borren.

Har vart på föreläsning på KAU idag, alltså gick jag upp 05.40 imorseS. Det där med att gå upp tidigt på morgonen är inte riktigt min grej har jag märkt. Det sved så mycket i ögonen på morgonen att jag funderade på om någon kastat syra i ögonen på mig. Det va nog inte så för det gick över efter ca. 20 min. Skönt! Klockan 13.40 var jag äntligen hemma igen mer död än levande och började filura på om jag skulle laga mat innan jag däcka på soffan eller tvärt om. Hungern tog inte helt oväntat hem segern och jag började rulla biffar som värsta hemmafrun (Tänk Bree Van de Kamp). Mätt och belåten såg jag sedan fram emot att lägga mig på soffan, slå på min Greys Anatomy box och slummra lite. Men det ville tydligen inte karlarna här ute i korridoren för de borrar och borrar och hammrar och hammrar. De har säkert blå snickarbyxor på sig och bara överkroppar också.. Jag kanske ska kika i nyckelhålet? Det värsta är dock inte att de borrar oavbrutet, nej, det värsta är att Pek inte är hemma när vi antagligen har supersnygga byggarbetare med bara överkroppar här utanför dörren. Det skulle ju hon gilla! Vi har ju bullar i frysen och allt, det hade hon kunnat gå ut och bjuda på nu. Vi skulle behöva en snickare i familjen!

Jaha, och där va drömmen om Peks snickare förstörd, nu knackade de på dörren här och jag kan meddela att min version var en aning bättre än verkligheten. Karlarna var även ett par år för gamla för min käre vän. Jäkla skit! De ska tydligen komma och laga våra kakelplattor i köket imorgon, då kanske de har med sig en yngre talang till Pek, kanske ett litet lammkött till och med.

Tillsist kan jag meddela att du, Peter Carlsson officiellt inte längre bor här, Hallberg plockar alldeles strax bort ditt namn från namntavlan där nere. Det är nog Egon glad över, han har haft en mycket lugn och harmonisk tid efter Peters flytt. Egon och jag är numera kära vänner som hälsar glatt när vi ses. Även om inte Egon saknar Peter så gör faktiskt jag det ibland. Med tanke på Peter så får det nog bli en fortsättning följer på detta inlägg. BRB.

Det va bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0