Karln i huset.

Jag kom precis hem till KGA igen, efter två dagar med generöst spenderande med min käre mor. Den är snäll den! Pek satt på soffan helt slut när jag kom in i lägenheten, hon berättade att vi numera inte har pool i badrummet då hon rensat där under. Något som Fröjd aldrig någonsin kommer göra. Det var Peters uppgift när han bodde här och av någon anledning har jag passat över den sysslan till Pek nu. Om det är kvinnogöra att stå vid spisen är det karlgöra att rensa badkaret.

Pek brast efter en utförlig beskrivning om hur äckligt det va under badkaret ut i ett litet skri som lät: IDAG ÄR JAG KARL, IDAG ÄR DET JAG SOM ÄR KARLEN!! Fantastiskt kul tyckte jag. Men det som från början verkade vara en kul grej och ett flyktigt uttalande skulle snart sätta skräck i mig. Efter lång diskussion om hur vi skulle lyckas få isär lördagmiddagen (i form av FRUSEN fläskytterfile´) i två bitar visade Pek verkligen att hon är karln i idag, förslagen om att såga isär köttbiten och slå isär den mot ett elskåp verkade plötsligt bara löjliga då Pek rent ut sagt sliter av kötstycket i två bitar. Jag tror inte  ens att Magnus Samuelsson hade kunnat lyckas med detta. Jag är nu imponerad och lite rädd för Peckan.
Det var allt för idag.

Nej förresten, jag vill tillägga att det är lugn hemmakväll på viadukt denna lördag, Fröjd Och Pek har match imorn tillsammans med Rävåsen <3 Bråten på ingen mindre arena än örebros fin fina Behrn arena.

Det va bra så.
Maja Fröjd


























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0