Kvinnor styr världen.

I torsdags jobbade jag på en butik i charleswoods, jag demostrerade ett nytt bröd och smoothies och kunderna i butiken fick smaka på dessa nyheter. Förvånandsvärt många par handlade, alltså där båda delarna i paret var närvarande i affären. När jag nu stog där och försökte se söt ut och bjuda bäst jag kunde upptäkte jag ett fenomen som roade mig otroligt mycket och framåt eftermidagen kunde jag knappt hålla mig för skratt. 
    Först kommer mannen i paren fram och tar en smakbit och jag börjar sälja in brödet med noga genomtänkta repliker och svaret jag får var att brödet var väldigt gott. Jag svarar såklart att "ja, brödet är väldigt gott" och fortsätter med säljade repliker. Mannen börjar då skruva lite på sig och tittar över axeln och tittar sedan längtansfullt ner på brödet igen och säger till mig. Det här är något för frugan, vänta ska jag hämta henne. Lite senare dyker samma män upp igen den här gången med frugan i släptåg och hon får smaka på brödet under mannens hejarop. Och kvinnan frågan mannen vill du ha det här? Och en liten disskusion uppstår och tillslut avgör kvinnorna om de ska köpa brödet eller inte. Och jag hoppas ju såklart att jag lyckas charma kvinnan så pass mycket att hon tror att detta bröd är den bästa affär hon kommer göra den här månaden. Men många kvinnor är allt bra klippska
    Denna scen upprepade sig fler gånger under dagen och det slog mig hur mycket vi kvinnor ändå styr. Världen kanske trots allt styrs av kvinnor. För bakom många av de män som styr världen på olika sätt står ofta en kvinna som bestämmer vilket bröd mannen ska äta till frukost. Och kan mannen inte ens bestämma vilket bröd som ska finnas på frukostbodet så kanske de inte borde ha så stora ansvar som hela världens välgång??

Jag måste tillägga att det faktiskt var en man som sa till sin fru, "det här köper vi" han gick själv och hämtade brödet ur frysboxen och han verkade väldigt nöjd med sitt val. Han kanske kan bli något stort? Eller så ska männen inte ha mer makt än så...

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0