OS

OS GULD OS GULS OS GULD! Nu har Sveriges idrottare lyckats vinna två OS GULD, oj vad roligt och imponerande! Lägg märke till att jag valde att ge dem namnet Sveriges idrottre och inte enbart Sverige eller vi. Självklart är jag fylld av glädje för framgångarna och hade jag inte varit på jobbet hade nog flera tårar synts på min kind när Kalla visade vart skåpet skulle stå. Men jag har inte riktigt bestämt mig för om det är vi som vinner OS guld eller de som vinner. Men en sak är jag stenhård med ska vi säga VI vinner, heter det också VI förlorar. (Kanske något publiken i nobelhallen skulle lära sig av?). Jag tycker i och för sig att det är mycket roligare att säga VI (jag vill ju tro att min insats hemma i soffan har betydelse) så jag bestämmer för att vi från och med nu säger VI i medgång OCH!!! motgång!

Just nu sitter jag och tittar på damerna när de spelar curling. Jag har en gång provat denna sport och jag nöjer mig med att säga att det inte var min grej. Mer detaljerad information om min insats än så behöver vi inte gå in på... Jag måste säga att jag är fruktansvärt imponerad av dessa skillade damer som vet precis när de ska släppa stenen, hur hårt de ska butta den, hur mycket snurr (?) den ska ha och hur frenetiskt de ska sopa. Jag hoppas verkligen att lag Norberg sopar banan med Danmark. (Höhö! Förlåt, jag var tvungen.)
   Jag har under kvällen blivit lite besviken på SVT som mitt under den pågående curlingmatchen valde att visa snowboard istället för curling. Man kan ju tycka och det är även min åsikt att när våra svenska idrottare tävlar så visar man den tävlingen live i tv och låter de andra grenarna som inte har svensk inblandning vänta. Vill man nu se de andra grenarna live kan man gå in på SVTs hemsida och se dem där. Men nu var jag tvungen att titta på curlingen genom hemsidan... konstigt prioritering.  

Imorgon väntar en hektisk OS dag, curling, sprint, störtlopp, hockey damer och sedan (trumvirvel) hockey herrar. Som vi har längtat och imorgon kliver de äntligen in i turneringen. Bengan och grabbarna! Ni som har varit lite uppmärksamma under de år jag har berättat vilka som är mina män så vet ni att det finns tre. En av dem (Henrik Lundqvist) kommer att finnas med i tv i morgon. Jag hoppas jag får se honom utan hjälm, han har lovat att vinka och hälsa till mig. Tyvärr kunde jag ju inte finnas på plats i Vancover för att stötta honom. Han blev såklart besviken men han är en förstående man. Och det är just därför han är en av de tre karlar som jag gillar mest. (Näst efter Farran, bröderna Ek och bäsen såklart.)
  

Det är även fettisdag idag, jag har inte fått någon semla därför kan jag inte heller ägna den närmsta månaden åt fastan... Attans.

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0