Pek ''Kryddan'' Ek.

Eftersom Pek alltid envisas med att säga att jag saltar mina historier kan jag idag bjuda er på dagens värsta kryddningar av ingen annan än Petronella Ek herself.

Pek kommer upp efter att ha varit i tvättstugan och säger att: hon skakade byxorna så hårt att dragkedjan på byxan snärtade till henne med en  enorm kraft vilket i sin tur ledde till att hon skrapade upp halva handen och det rann blod på hela den nytvättade tvätten.

Nää.. sa jag förundrat och tänkte att jävlar va hon ska ha skakat byxorna. Sen tyckte jag synd om henne och sa något i stil med: nääää, kom det mycket blod på tvätten då?

Pek svarar då: Nej. Det kom inget blod på tvätten.

Vi går trots Petronellas enorma skada på handen till Som Hemma för att käka lite lunch då säger Pek att: det är ju sjukt att ett par byxor kan orsaka en sådan stor skada, hon mäter samtidigt upp ungefär en decimeter mellan höger och vänsterhanden.

Men, sa jag, det är ju lite konstigt då att du lyckats täcka hela såret med ett 1cm brett plåster.

Det va bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0