Tjejer är bäst.

Idag har kombosarna varit i väg o spelat match med en salig blandning rävar och bråten spelare. Det blev tillsist en vinst med 3-1 så det är mycket fridfullt här hemma nu. Det enda som fattas nu är någon som tycker lite synd om oss, våran träningsvärk och skavankerna vi fått från matchen.

Igår övernattade jag hemma hos min käre vän Frida, vi kollade då på en gammal rulle som hette F8 möter P8. Filmen innehöll alltså en fotbollsmatch mellan småtjejer och småkillar. Det va grymt roligt att se alla gamla klasskamrater och vänner springa runt där i en liten gröt och sparka på bollen. Både jag och Frida nätade så vi va mycket nöjda med vår insats. Jag köttade även ner en och annan småkille vilket jag också va mycket nöjd med, jag skulle vilja säga att jag visade grabbarna vart skåpet skulle stå. Det roligaste var ändå efter matchen när jag som tydligen va kapten skulle tacka grabbarna. Fridas mamma Eva gav mig tydliga instruktioner om vad jag skulle göra och säga och jag kliver lite nervöst fram och säger: Vi tackar domaren och killarna för en go match med ett sjungande HEJ! Alla tjejer skriker då i kör: HEJ!! Sedan är det grabbarnas tur att tacka för matchen, en liten kille som också fått tydliga instruktioner kliver kaxigt fram och säger: Vi tackar domaren och tjejerna.. öh, öh, öh, HEJ! Alla grabbar: HEJ! Det va tider det, när man sprang i en gröt iklädd sin gröna tröja ner på Gullmovallen.

All denna nostagli gjorde att jag kom att tänka på en liten ramsa som vi brukade sjunga på dagis som gick såhär, TJEJER ÄR BÄST TJEJER ÄR BÄST KILLAR ÄR BARA RUTTET FLÄSK! Redan på dagis hade vi alltså lärt oss att killar  bara är ruttet fläsk. Tänk om vi hade kommit ihåg den där ramsan när vi blev lite äldre. Jag ska nog lära mina framtida döttrar denna ramsa så att de lär sig sila bort fläsket noga innan de väljer sina karlar.

Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0