zoolympiaden.

I mina unga år, väldigt unga år (1992) visade SVT en underbar serie som hette zoolympiaden med Bo A Orm! Jag var väldigt förtjust i serien och varje gång jag hör Jacob Hårds röst kommentera spot i tv sprider sig ett litet leende på mina läppar. Nu ville jag återuppleva serien och började glatt söka på youtube.. MEN?! skriver jag fel? vad heter det? Jag söker på allt som kan vara relevant, men nej jag hittar verkligen inget klipp. Av allt skit som finns på youtube så finns inte Bo A Orm? Det är ju skandal! Jag såg verkligen fram emot att höra den läspande lilla ormen ge sina åsikter på de andra djurens tappra försök att utöva friidrott. Det skulle ge en liten guldglimt i den än så länge ganska dystra OS dag. Men men, jag får väl klara mig ändå.

Om det är någon som sitter på avsnitt från denna fantastiska serie får ni gärna höra av er...

Det var bra så.
Petronella Ek


Kommentarer
Postat av: Matilda

Prova att söka via lilla sportspegeln. Va de inte under de programmet de sände eller ?

2010-02-20 @ 20:20:33
Postat av: Petronella

Jag har försökt att söka överallt, både på svts arkiv och lilla sportspegeln. :S

2010-02-22 @ 22:58:42
Postat av: Matilda

Tja !

Jag har nu mailat svt så får vi se om de kan vara lite hyggliga å fixa nått åt oss:)

2010-02-24 @ 13:09:20
Postat av: Petronella

Du fixar och står i du!

2010-02-24 @ 16:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0