Akademin.

Ibland undrar jag varför jag läser på universitetet. Det här med att läsa böcker har aldrig varit min grej. Eller jo, när jag va typ 10 år och malde hästböcker. De senaste 10 åren snittar jag väl ungefär 1 bok/år. Jag tycker att det är så mycket trevligare att få information muntligt. Det är inte lika sömnframkallande att lyssna som att läsa. När man är på föreläsning kan man tänka på lite allt möjligt men ändå komma ihåg vad som har sagts. Värre är det att läsa och tänka på annat, då måste man läsa samma rad 15 gånger innan man kommer ihåg vad man läst. Efter detta uttalnde förstår ni kanske att jag känner ett visst missnöje med att referera de 11 böcker vi har denna kurs i min hemtentamen. Snart får jag säkert ett mail från någon av mina klasskamrater där det står att vi har 15 eller 10 böcker i kursen också, det är sådan information jag liksom aldrig lyckas uppdatera mig med. På något sätt har jag iallafall lyckats ta mig igenom 1,5 år på akademin och så har jag tänkt fortsätta de 2 fjuttiga år som är kvar med hjälp av mina bästa vänner improvisation och tidspress.

Det va bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0