Att få som jag vill.

Min mamma och min syster har många gånger både förvånats över och beundrat min förmåga att på något sätt alltid få som jag vill, utan att göra något för att få det. Jag vet inte riktigt själv hur det går till, men människor brukar av någon anledning se till att serva mig på diverse olika sätt. Gårdagens jag får alltid som jag vill, utan att göra något för att få det lyder som följer: jag står vid parkeringen och skrapar rutorna på pappas bil med en bricka av något slag, inte direkt världens bästa fönsterskrapa. Plötsligt kommer en vänlig man fram och lånar ut sin skrapa till mig, jag tackar glatt och skyndar mig att skrapa klart rutorna. När jag skrapat färdigt går jag fram till mannen för att tacka igen och återlämna skrapan. Mannen skrattar glatt och tvingar mig att behålla den super bra skrapan. Precis vad jag behövde!
Min hypotes om varför jag får saker och tjänster gratis utan anledning är att jag får vad jag förtjänar helt enkelt.

Det va bra så.
Maja Fröjd

Kommentarer
Postat av: Den förvånade systern

DE kan ha något att göra med att till skillnad från många andra som vill klara sig själva har du en förmåga att se tillräckligt hjälplös ut för att folk ska tycka att du behöver deras hjälp utan att du för den skull ser helt patetsik ut :p

2010-01-27 @ 21:30:27
Postat av: maja

haha, ja, i vilket fall så lönar det sig ju ;)

2010-01-28 @ 14:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0