Big Brother.

För ett tag sen gick jag och min käre vän/kombo Pek förbi en tom lokal ungefär vid Saxin för de som vet vart det är. Vi kom då att tänka på Big Brother och va kul det skulle va om vi skulle bo där inne och folk skulle gå förbi och kunna se och höra våra (som vi själva tycker) sanslöst roliga samtal och diskussioner. Efter en stunds betänketid kom vi fram till att planen kanske inte va helt genomtänkt och att våra tittare antagligen skulle bli ganska uttråkade. Men idag när vi åt middag kom diskussionen upp igen, fan va roligt det skulle vara att va med i Big Brother! Tänk att vara inlåst med massa härliga personer och bara leka hela dagarna, är det något man kan efter en treårig ledarskapsutbildning är det att va kreativ, hitta på lekar leka och hålla folk sysselsatta kan jag lova. Sen tycker jag att det här med bikten som finns i Big Brother huset är fantastiskt kul, först kommer alla dit kanon glada och biktar sig om hur latjo lajban allt är men efter några dagar eller veckor kommer tårarna på deltagarna och det är där och då våra svagaste motståndare skulle dra sig ur och lämna huset. Ja, vi hade noga planerat olika strategier för att vinna och vilken roll man skulle ta i huset när Peckan plötsligt mitt i allt planerande drar kommentaren som dödade hela diskussionen, jag skulle nog vara bäst i farmen. Farmen!? Världens tråkigaste program, trots detta otroligt tråkiga uttalande spann vi vidare lite på dokusåpa diskussionen, då kom Robinson på tal, vi konstaterade dock snabbt att vårt konstanta ätande och våra ständiga hungerkänslor skulle göra oss till onda och hatiska människor som antagligen skulle misslyckas rejält med det sociala spelet. Dessutom är jag allergisk mot myggor och tanken på att dö utsvulten med myggor surrandes i öronen på en öde ö lockar mig inte.
Nej, det får bli Big Brother helt enkelt. Grymt roligt program, vart tog det vägen?

http://www.youtube.com/watch?v=PZcWyUI1YjE
Gammalt hederligt Big Brother klipp som en del troligtvis aldrig glömmer.

Det va bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0