Lillan ''Madface'' Olsson.

Här kommer äntligen inlägget om mitt och Petronellas kärleksbarn, Emelie Olsson. Om det är så som det sägs, att kärt barn har många namn. Då är nog Emelie det mest älskade barn som finns. När jag ändå är igång är det inte mer än rätt att jag presenterar en topplista på några av Emelies smeknamn:
¤ Lillan
¤ Hulon
¤ Madface
¤ Lill Pill
Varifrån kommer då dessa smeknamn? Jag var inte med när smeknamnet Lillan kom till världen men jag tror det då berodde på att hon var yngst i laget och sågs som allas lilla Lillan. Nu är hon bara en Lillan ändå, hon är liksom en sån person som är en Lillan. En sån där person som alla älskar och som alla skulle beskydda om hon någon gång hamnade i knipa. Namnet Hulon har hon inte helt oväntat fått efter far sin, jag skulle nog vilja säga att det är ett släkt namn till och med. Madface, är mitt nya favorit smeknamn och det har Emelie själv sett till att gjort sig förtjänt av. Alla som har sett Emelie på en fotbollsplan förstår vart namnet kommer ifrån men för er som inte gjort det kan jag väl dra en liten beskrivning. Den person som alla annars känner som en mycket försynt, snäll och blyg person genomgår nämligen en otrolig förvandling när hon kliver på fotbollsplanen. Det snälla lilla ansiktet genomgår en värre förvandling än självaste Odjuret i Skönheten och Odjuret. Och då menar jag inte att ansiktet blir fult utan jag syftar på det arga, livsfarliga och galna uttryck Odjurets ansikte förmedlar. När Emelie sätter fart mot sina motståndare förstår jag att de ökar takten lite extra. När hon kommer dundrande med sitt madface kan jag lova att man inte vill stå ivägen. För när madfacet är på, då smäller det rejält. http://www.laget.se/BIKDAM/10892-bilder-do-1-item-70533-item2-1204338.html Där har ni ett av Emelies snällare varianter av madface. Sist men inte minst har vi namnet Lill Pill, det är helt enkelt en vidareutveckling av namnet Lillan.

Hon är väldigt rolig också den där Emelie (Lillan, Hulon, Madface, Lill Pill) Olsson, av någon anledning är hon alltid himla kaxig, busig och pratig mot oss i laget. Men när man släpper ut henne i verkligheten bland andra människor blir hon from som ett lamm och säger inte mer än nödvändigt. Jag förstår inte varför hon inte brottas med folket på statt eller Max? Även när Emelie är trött blir hon väldigt lugn och mysig, som ett litet barn eller en liten Lillan. Hon tröttar ut sig så till den milda grad på dagarna att hon på kvällarna är helt slut och hellst vill krypa ihop till en liten klump på soffan och bli kliad på armen som en liten hund. Ja hon är ju för go, vårt lilla kärleksbarn. För er som undrar hur kärleksbarnet kom till så kan ni tänka i banor som Jesus och Maria eller storken. 

Jaja, nog om Emelie.
Mamma och Pappa älskar dig!
 
Det va bra så.
Maja Fröjd



Kommentarer
Postat av: lillan madface olsson

ni är bäst mamma fröjd o pappa pek !

2010-01-31 @ 20:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0