Nytt år.

Det nya året firade vi på bästa sätt. Även idag känns det hur roligt vi hade. Jag har därför vilat en stund på soffan och samlat nya krafter.. eller så sov jag middag en sväng. Det får man göra när man tryckt i sig en kombobricka från Sibylla. Men något har stört min vila/sömn, det var ingen annan än Petronella Ek och hennes rosa mobil. Den lilla rosa har sedan gårdagen gått varm. Hon har det inte lätt min käre vän, singel som hon är dregglar karlarna över henne var hon än går. Men tyck inte för synd om henne för i slutändan är det jag som får lida för detta, när det ringer, messas och skrivs i facebookchatten så att jag inte kan få sova ifred. Ibland blir Petronella så frustrerad av all uppmärksamhet att hon utbrister, jag orkar inte med karlar. Jag kan förstå henne, det skulle ju bli ett heltidsarbete om hon skulle ta sig an alla karlar som vill ha en bit av hennes tid. Karlarna vet nog inte om att det redan finns en man vid hennes sida, en man som ingen kan konkurrera ut. Han heter Bäsen och är ett får. Han och Petronella skedar varje natt och hon har förklarat för mig att om det någon gång skulle börja brinna i lägenheten skulle hon rädda Bäsen före mig. Jag kanske inte går före Bäsen, men män de går jag före alla gånger och då förstår ni alla att en mans chans att överleva en eventuell brand är minimal. Jag tror aldrig Bäsen har fruktat att Petronella ska överge honom för en snyggare man. Varje gång en ny man försöker vinna hennes kärlek säger han som det svarta fåret i tele 2 reklamen och skakar på huvet, Your'e not sheep. Men nu är det ju nytt år och nya möjligheter som gäller och jag önskar alla kärleks suktande karlar där ute ett stort lycka till med att vinna min väns kärlek. Glöm inte av att det är jag som är domaren, det är mig ni ska fjäska för. Jag gillar privata chaufförer, fruktsallad och män som bär våra kassar när vi shoppar.  

Det var bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0