Nytt år

Jaha, då var det nya året här. Skönt, nya tag med gamla löften.
   Gårdagen tog all energi från kombosarna på viadukt, min vän Maja hade tydligen en väldigt hård kväll. Hon ligger nu på soffan och sover. Eller om man ska använda hennes ord så vilar hon bara och lyssnar faktiskt på tvn. Men när hon sedan vaknar till har hon av någon anledning missat stora delar av tvprogrammet. Jag sitter här på helspänn och väntar på att få en utskällning av den sovande flickan. Hon besitter nämligen en talang som hon inte är sen att visa upp, Maja kan prata och sova samtidigt! Väldigt imponerande. Tyvärr är det så att de som råkar befinna sig i närheten av henne kan få en rejäl avhyvling om hon är på det humöret. Oftast tycker Maja att vi är ganska knäppa som inte förstår vad hon menar eller att vi för alldeles för mycket oväsen. När hon sätter igång och bubblar på nätterna så brukar jag prata lite lugnande med henne så att hon ska känna sig trygg, jag tror det hjälper. 

För övrigt kan jag tala om för er att gårdagens skoval föll på de snygga men kalla skorna. Oj, vad nöjd jag var!

Det var bra så. 
Petronella Ek
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0