Vänta.

Jag får ofta höra från mina vänner att jag är väldigt bra på att vänta. När de springer runt och stressar för att hinna bli klara i tid brukar jag alltid stå med både skor och jacka på och tålmodigt vänta utan att säga ett ljud! Det är alltid jag som får vänta på alla andra, jag gör allt väldigt snabbt. Att äta, göra mig i ordning eller ducha efter träning/match går i ett nafs och sen får jag skylla mig själv när jag alltid får vänta på alla andra. Men som den bra vän jag är säger jag inte ett knyst utan sitter där med ett leende på läpparna... 
   Ja, ungefär så går det till.. eller kanske ibland... vid närmare eftertanke är jag väldigt, väldigt sällan klar först.
Men jag kan inte riktigt förstå varför jag gör allt sakta, vissa har tilloch med hunnit analysera mig och jobbat fram teorier om varför jag inte förtjänar namnet blixten. Men jag vet inte om teorierna håller, för även när jag gör som de säger åt mig går allt sakta. Det enda jag kan göra fort är att prata, då kan det gå undan mina vänner! 
   Men nu sitter jag faktiskt här och väntar, Maj och co ska hämta upp mig och vi ska glutta på lite fotboll. 
Vi spelade förövrigt fotboll själva här i veckan, tyvärr gick det inte riktigt vår väg och jag skyller allt på dommarna! Men en sak ska ni veta, om ni ska ta grejer ur vår medicalbox så gör det inte när Partymallan är i närheten. Mallan var väldigt upprörd över detta beteende. Kumla/sköllersta fick snällt äta upp sina misstag när fru Bergman var taggad till tusen. 

Nej, nu har jag allt väntat för länge. Undra om de ska få ett argt sms, som jag brukar få när jag kommer fem min försent.

Det var bra så.
Petronella "blixten" Ek

Kommentarer
Postat av: Blerta

för det första: det stavas domarna (och du klagar liksom över min svenska :P) och för det andra: vilken dålig stil att skylla på domarna ;)

2010-01-13 @ 14:26:03
Postat av: Petronella

Lugn nu Blerta, det är inte lätt att hinna med och rätta sig själv när man skriver som besatt. Men tala svenska, det kan jag ju ;)

2010-01-13 @ 16:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0