Varannan damernas.

Igår ringde klockan 06.00 och jag var pigg. Normalt beteende? Nej, men det var dags för cup och kvällen skulle bjuda på lagfest. Det kunde alltså bli en bra dag! Och det blev en BRA dag, eller nej det blev en fantastisk dag! 
   Klockan 07.00 samlades Bråtens Ik Dam vid karlbergshallen för att inleda dagen med match mot Rävarna 2. Matchen gick sådär och vi gick av planen med en poäng och hängande huvuden. Men redan i nästa match visade vi vart skåpet skulle stå och klockan 15.00 när gruppspelet var över hade vi tydligen vunnit gruppen. När vann Bråten en grupp senast? Semifinal stod nu på schemat och vi började förstå att lagfesten som skulle börja 19.00 var i farozonen. Men aja, vi fick väl lov att spela den där semin i allafall. Och spelade mina vänner gjorde vi, efter full tid hade varken vi eller Kumla gjort något mål. Straffar fick avgöra vilket lag som skulle gå till final. Efter tolv (!) straffar var tillslut pinan över. Jag måste bara tillägga att jag faktiskt gjorde mål, börjar kanske bli en straff expert. Bråtens Ik Dam var i final, när hände det senast? Har det någonsin hänt? Ja, det sägs att Bråten har sopat hem cupen en gång för ungefär 10 år sedan. Man kan ju tycka att det var dags att göra det igen. Sagt och gjort, vi får kämpa riktigt hårt i finalen mot Glanshammar men Bråten fick åka till vallen med den största pokalen! BRÅTENS IK DAM VANN VARANNAN DAMERNAS! När final, prisutdelning, fotografering mm var avslutat hade klockan hunnit bli långt över 19.00 och vi var sena till festen. Oj, vilken fart vi fick men trots det kom vi väldigt sent och tyvärr blev inte festen så lång som man kunde ha önskat. Men vad gjorde det? Jag tror inte att någon av guldvinnarna har slutat att le, jag har i allafall inte gjort det!

Det var bra så.
Petronella Ek
Laget som tog GULD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0