Vart är festen?

Klockan är nu 21:49, det är lördagkväll och jag sitter i mjukisbyxor och nattlinne, Petronella står och diskar, även hon iklädd mjukisar. Ska vi jobba imorgon? nej. Har vi viktig match imorgon? nej. Vad har hänt med oss, de två outröttliga partydjuren!? Efter nyårs festen kände vi att vi inte orkade dricka mer, inte ens en cider till maten. Vi har ägnat kvällen åt kombokvalitetstid med mycket god mat och spel. Förut skojade vi om att vi skulle svida om och gå på statt, något som inte allt för länge sedan hade varit givet. Vad har det tagit åt oss, har vi blivit tråkiga, för gamla eller för slitna? Det är nästan så jag blir lite rädd. Vi började lördagen med shopping i Örebro, när vi kom hem var jag nöjd när jag packade upp kassarna som var fyllda med mjuka gosiga tröjor, men inte låg det en enda party top i kassen. Vart är MAJA PARTAJA och hennes högra hand? Det är med sorg i hjärtat jag erkänner att jag inte ens saknar maja partaja speciellt mycket. Hon gör sig nog bäst vid enbart speciella festliga tillfällen.

Det var bra så.
Maja ''maja partaja?'' Fröjd


Vart tog ni vägen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0