Man blir inte yngre med åren.

Idag för 21 år sedan föddes jag.. vilket innebär att jag idag fyller ca 21 år om jag inte räknat fel. Jag firar min födelsedag med att jobba och tjäna pengar men ikväll kan det nog bli lite mer spännande.
Nog om det, jag är lite utav den sorten som har åldersnoja och nu kanske ni frågar er varför man har åldersnoja när man är 21 år, men det finns många anledningar till att ha åldersnojor kan jag lova er. 

Jag tror att jag drabbades av min första åldersnoja när jag fyllde 18. Plötsligt kände jag att jag började bli gammal och hade mycket saker jag skulle hinna med att uträtta i livet innan jag blev alldeles för gammal. Jag började fundera på vad jag har gjort i livet, vart jag va påväg och så vidare. Men när det gått några dagar insåg jag att jag va rätt nöjd med vad jag gjort så det värsta va nog allt jag skulle hinna göra innan jag fyllde typ 25. Året efter fyllde jag inte helt ologiskt 19 och då hade jag ännu mer saker jag skulle göra innan jag fyllde 25 och hur skulle jag hinna med allt? Förra året fyllde jag 20 och då nojade jag mig över att jag inte kunde kalla mig själv tonåring längre utan nu va jag snart 30 och halva livet hade gått förbi.

Under året som gått har jag dock löst alla dessa problem innefattande att jag ska hinna gå klart min utbildning, skaffa ett bra jobb, köpa ett fint hus, skaffa ungar och allt vad det heter med att skjuta fram mina gränser och hejda min strikta planering en aning. Jag intalar mig själv att det inte är helt katastrofalt om jag inte hinner köpa ett hus eller skaffa en unge innan jag är 26, 27 eller i värsta fall 28. Så idag har inte åldersnojan drabbat mig än men den kanske kommer fram mot eftermiddagen.

Tur att jag inte fyller 30 eller 40 iallafall, då hade jag antagligen varit helt knäckt just nu. Fast det är klart då har jag förhoppningsvis fixat en del av de saker jag vill ha gjort i livet och då kanske jag är helt nojfri istället. För trots allt längtar jag efter mycket saker som hör de åldrarna till och tänk när man är 40 då äre ju bara 25 år kvar till pensionen och det kan ju inte va helt fel.

Det va bra så.
Maja Fröjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0