Övertaggad nr 2?

Som ni kanske vet är det snart fredag och i och med att klockan slår sju på fredag morgon får jag helg. En lite längre helg än vanligt. Skönt. När va Pek ledig två helger i rad sist? Tre år sedan kanske?? I sommar är jag faktiskt ledigt två helger i rad två gånger. Tack Liselott.

Som Maja sa har jag verkligen lärt mig att uppskatta Riddarveckan, men det är något som saknas. Om man går på en riddarvecka kan man kanske förvänta sig att faktiskt få se riddare, riktiga riddare. Maja, Jag VILL gå på riddarspelen! Jag är helt säker på att Mickael också vill se!
Något annat som ofta inträffar dagen efter att jag har befunnit mig i hova är den berömda hovabakfyllan. Och den mina vänner är inte att leka med. Den dagen lovar jag alltid mig själv att aldrig mer inta en droppe alkohol. Jag är annars en sån människa som nästan aldrig har blivit bakfull, men den senaste tiden har jag tydligen dragit på mig denna sjukdom. Jag fasar nu för hur hård hovabakfyllan kommer att bli. Men, det är värt att må lite dåligt för att få ha roligt för en kväll.

Jag måste bara upplysa er om att om ni bara har framsidan av kroppen mot solen så blir ni inte bruna på baksidan. Det är inte så fint att se ut som en Zebra, men jag ska tydligen göra det iallfall.

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0